חיפוש באתר

אירועים

מאצבע הגליל לבקעת בית הכרם

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

מאצבע הגליל לבקעת בית הכרם 

מפגשים , היסטוריה ונופים

בהדרכת אבי טלמון

יום שבת 27.5.17

שעת יציאה – 08:30

• הפסקת בוקר בצומת אלונים.

• מטולה - נמשיך צפונה אל מטולה שבאצבע הגליל , היישוב הצפוני ביותר במדינת ישראל שראשיתו כמושבה שהוקמה ע"י הבארון רוטשילד בסוף המאה ה 19. נערוך סיור ברחובה הראשי של המושבה , מבית הפקידות ששימש כמקום מושבם של פקידי הברון, דרך בתים מיוחדים וסיפורים מראשיתה של המושבה.

• ביקור בביתו של האני , חייל צד"ל לשעבר שקשר את גורלו במדינת ישראל . על מרפסת ביתו המשקיף אל הגדר הטובה ונופי דרום לבנון , נלגום כוס תה או קפה ונשמע את סיפורם המרתק של חיילי צד"ל לשעבר וקליטתם במדינת ישראל, דרך סיפורו האישי. 

• הר צפיה - נעפיל בנסיעה קצרה אל מצפור דדו שעל הר צפיה ,  ממנו נשקיף על נופי דרום לבנון ובקעת החולה , ונשמע תוך מבט לשטח את סיפורו של קביעת קו הגבול הבינלאומי , לפני כמעט 100 שנה , קו שמשמש כיום כגבול בין מדינת ישראל ללבנון נסיים את ביקורנו במטולה , באנדרטת אסון הספארי , שמנציח את זכרם של 14 לוחמים שנהרגו בשנת 1985 בהתפוצצות של מכונית תופת בסמוך לשיירה של צה"ל שעשתה דרכה בסמוך לעיירה מרג' עיון שבדרום לבנון 

• ארוחת צהריים בצומת כח – ניתן להביא מהבית או לקנות במקום 

• כרמיאל – נבקר בביתם של סנדרה ואנוואר, למפגש אישי מרגש עם סנדרה , אשה שנאבקה כנגד כל הסיכויים מול המימסד והבירוקרטיה כדי לחיות בארץ עם נתין זר , בחיר ליבה אנוואר .  בבית נראה גם את יצירות האומנות יציר כפיו של אנוואר.

• נסיים את היום בפארק הגליל בכרמיאל (פארק המחצבה )- פנינה ירוקה בלב העיר שבה 30,000 צמחים ועצים, בריכת נופרים, מפלים ומצפה "ארבע הרוחות" הצופה אל כרמיאל. 

מחיר לחבר "מועדון המטיילים"- 125₪ , מחיר לאורח-   135₪ 

המחיר כולל: הסעה, הדרכה, כניסה לאתרים, חובש צמוד וביטוח.

יציאה מהמתנ"ס, איסוף מהצ'ק פוסט בתחנת האוטובוס לכיוון צפון  ובתחנה בקרבת לב המפרץ לכיוון יגור , פיזור- כולל נווה שאנן 

הרשמה לטיולי מאי  החל מיום חמישי 20.4.17

הרשמה אצל עטרה בימים א-ה בין השעות 10:00-14:00 04-8129217 04-8129254

מחיר: 125
לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל:
הוסף ליומן
צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות