חיפוש באתר

אירועים

ירושלים של אור

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

 

בהדרכת נעמן מזור, ימים שלישי רביעי 19-20.17 חנוכה. 

יציאה בשעה 08:00 מהמתנ"ס

שעת חזרה משוערת 19:00

בתוכנית

יום שלישי

כביש 6 - ארוחת בוקר עצמאית

היכל הזיכרון הר הרצל – היכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שנחנך ביום הזיכרון תשע"ז (2017) בהר הרצל, מבטא את הכבוד, ההוקרה והמחויבות שרוחשים המדינה ואזרחיה לנופלים במערכות ישראל. ​קיר השמות של החללים, שעוטף את המבנה המרשים שצורתו כלפיד, מחבר יחדיו סיפורים אישיים השוזרים יחדיו את סיפור הקמתה של מדינת ישראל.

עין כרם - כפר ציורי השוכן למרגלות הר אורה שבהרי יהודה. למרות פגעי הזמן והקדמה, שמר על אופיו ועל ייחודו, תודות למאבק ארוך ועיקש של תושביו. בכפר  סמטאות צרות, בנוף קדומים, בתי אבן ערביים, כנסיות מרשימות ובתי קפה ומסעדות. ביקור במעין מרים , כנסית הביקור, כנסית יוחנן המטביל.

הפסקת צהריים -  עצמאית בלב הכפר עין כרם.

מסיבת האהבה של סולטנה בבית העתיק –חווית שירה ופולקלור עם משוררת ומספרת הסיפורים שושנה קרבסי. סיפורים ממורשת יהדות מרוקו וספרד, מסיבות האהבה במרוקו, שפת סתרים הגלומה בתכשיטים עתיקים, קמעות, שדים ולחשים. מפגש שכולו מורשת, רגש וגעגוע. הביקור בבית העתיק ההיסטורי הוא חוויה מוזאונית בפני עצמה, מגת היין הקדומה בתחתית ועד לגגות הבית. כיבוד בניחוח החג יוגש לנו במפגש (שתיה חמה וקלה, ספינג', עוגיות וריבות למינהם

מלון יהודה - קבלת חדרים , הדלקת נרות, שירי חנוכה וסופגניות, ארוחת ערב במלון.

סיור ממונע – לשכונות הירושלמיות החרדיות בלילות חג החנוכה, נהנה מאור הנרות

מבעד לחלונות הבתים.

יום רביעי

ארוחת בוקר ופינוי חדרים

מרכז המבקרים יד שרה - נפתח את יומנו בביקור במרכז המבקריםהחדש והמשודרג המרכז ממחיש ומחנך לחוויית ההתנדבות והנתינה, כיצד הוקמה יד שרה והחלה את דרכה, כיצד פעלה לשירות כל משפחה שניה בישראל לאורך 40 שנות עשייה על החזון והאנושיות, על המימוש היומי של הנתינה למתקשה בתפקוד ובתנועה כדי להביא לשיפור משמעותי באיכות חייו – את כל זאת ניתן לראות על מסכי המרכז החדש – ובמקביל גם בעשייה בזמן אמת באגפי יד שרה.

היכל שלמה - נבקר בבית הכנסת הגדול של ירושלים .

בכניסה לביה"כ – תערוכת אוסף מזוזות והוא אחד האוספים הגדולים מסוגו בעולם.לבית הכנסת המרכזי מאפיינים אדריכליים מרהיבים ונוכחות מרשימה, בביה"כ ישנם מקומות ישיבה ל-850 גברים ול-550 נשים. גולת הכותרת של האולם הראשי הם נברשת מדהימה שמשקלה יותר משלושה טון, וחלונות ויטראז’ עוצרי נשימה שעיצבה האמנית רג’ינה היים משוויץ, ובהם אלמנטים רוחניים וגשמיים כאחד ותיאורי שבת, חגים ופסוקים מהתנ”ך.

בית הקוקיה - מרכז המבקרים ממוקם בבניין היסטורי משומר מהמאה ה-19, המשפחה שגרה בבניין הייתה מחלוצי הפעילות התיירות בירושלים המנדטורית: הבית הושכר לקונסול האוסטרי והיה ידוע כ”בית הקונסול”. לאחר מכן שימש את הבולשת הבריטית ולבסוף עבר למשפחת קוקיה.

ומסמלים ברכה, שגשוג, שלום ושלווה: המיצגים בתערוכה משקפים את המשמעות המיוחדת של שבעת מינים במחזור החיים בארץ ישראל, כסמלים תרבותיים ודתיים וכמוטיבים דקורטיביים.הסיור כולל: סרט המוקרן בתיאטרון המעוצב ככרם ותצוגה ארכיאולוגית של חפצים, המדגישה את החשיבות של שבעת המינים ותפקידם בחיי היומיום בתקופת המקרא.

 

שוק מחנה יהודה – הפסקת צהריים עצמאית וקניות בשוק מחנה יהודה הססגוני המרהיב והעז בצבעיו וטעמיו המגוונים.

המחיר כולל: הסעה, הדרכה, מלון "יהודה" על בסיס חצי פנסיון, סופגניה ושתיה, כניסה לאתרים, חובש צמוד וביטוח.

מחיר לחבר "מועדון המטיילים":  720₪ , מחיר לאורח:770 ₪

יציאה מהמתנ"ס, איסוף מהצ'ק פוסט בתחנת האוטובוס לכיוון צפון  ובתחנה בקרבת לב המפרץ לכיוון יגור , פיזור- כולל נווה שאנן

 

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל:
הוסף ליומן
צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות