חיפוש באתר

אירועים

יום בקיבוץ יד מרדכי

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

לציון יום השואה הבינלאומי ועד... 
יום שבת 27.1.18 

הדרכה מקומית 

שעת יציאה 08:30

שעת חזרה משוערת 19:00 

כביש 6 - הפסקת בוקר עצמית

יד מרדכי

 קיבוץ יד מרדכי נקרא על שמו של איש השומר הצעיר מרדכי אנילביץ', מנהיג מרד גטו ורשה. עם פרוץ מלחמת העצמאות, התרחש במקום קרב הרואי, במהלכו הדפו 150 חברי הקיבוץ חטיבה מצרית במשך שישה ימים. תיירות יד מרדכי משתפת אתכם במורשת המרתקת של מייסדי הקיבוץ ומזמינה אתכם לצחוק להתרגש לחקור להתמלא גאווה ולקנח בדבש מתוק

ü     מוזיאון "משואה לתקומה" -הוקם בשנת 1968 כאנדרטה לשישה מיליון היהודים שהושמדו בשואה, לאלו שהתנגדו באופן פעיל למשטר הנאצי ולכל אלה שנלחמו עבור עצמאותה של ישראל.

ü   פסל מרדכי אנילביץ - בדרום קיבוץ יד מרדכי, במרומי הגבעה המשקיפה על הקיבוץ מדרום, מוצב פסל גדול ומרשים של מרדכי אנילביץ', מפקד המרד בגטו וארשה, מראשי תנועת השומר הצעיר בפולין אשר נספה במהלך הקרבות בגטו במאי 1943 ועל שמו נקרא קיבוץ יד מרדכי.

ü     אתר שחזור הקרב- באתר זה משוחזר קרב הבלימה ההרואי בין הפולש המצרי למגיני קיבוץ יד מרדכי ולוחמי הפלמ"ח במלחמת העצמאות במאי 1948. סיפור קרבות יד-מרדכי היה אחד מהפרקים ההרואיים בתולדות מלחמת העצמאות.

ü     האתר הוא אחד הייחודיים בארץ בדרך שבה מוצג הקרב, המבקרים בו יכולים לראות את דמויות הלוחמים ניצבות בשטח הקרב כאילו קפא הזמן מלכת, לעבור בשוחות שבהן הסתתרו הלוחמים, ללמוד על כלי הנשק והמשוריינים ולטפס על הטנקים מאותה התקופה

ü     בית הדבורה והדבש- הדרכה של דבוראי מקצועי ומיומן, צפייה בפתיחת כוורת, צפייה בסרט.

ü     גלריה לאומנות המציגה תערוכות מתחלפות  - מוצגות תערוכות אומנות מתחלפות ממגוון תחומים: ציור, פיסול, צילום, ווידאו ארט ועוד. 

 

הפסקת צהריים – עצמית (במקום מתחם מסעדות) ניתן להביא מהבית

מחר לחבר "מועדון המטיילים"- 140 ₪       מחיר לאורח 150 ₪                          

המחיר כולל: הסעה, כניסה לאתרים, חובש צמוד וביטוח.

יציאה מהמתנ"ס, איסוף מהצ'ק פוסט בתחנת האוטובוס לכיוון צפון  ובתחנה בקרבת לב המפרץ לכיוון יגור , פיזור- כולל נווה שאנן

הרשמה אצל עטרה בימים א'-ה' 

בין השעות 10:00-14:00 

04-8129217 
04-8123254

מחיר: 140
לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל:
הוסף ליומן
צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות