קהילה

מנהלת- רונה לזר 

טלפון:04-8129237

אימייל:ronal@nycc.org.il

אגף קהילה 

המשימה והמהות העיקרית של מתנ"ס נווה יוסף היא העבודה והשותפות עם הקהילה. תחום בינוי קהילה עוסק בפיתוח קהילתי בשיתוף התושבים בפעילויות, החלטות ואחריות קהילתית. אנו עובדים עם תושבי שכונות מזרח חיפה על פיתוח מנהיגות מקומית וחיזוק הרשתות החברתיות וזאת ע"י פרויקטים מגוונים בתחומים שונים כגון איכות חיים, הוצאה לפועל של יוזמות חברתיות וסיוע הדדי, תעסוקה, תחבורה, בטחון ועוד. אנו מודים לכל הפעילים והמתנדבים וקוראים מכאן לתושבים נוספים מכל השכונות במזרח חיפה להצטרף ולבנות איתנו את הקהילה עליה אתם חולמים.  

 

מענים לאזרחי השכונה הוותיקים 

מענה חברתי ורגשי לתושבי השכונה המבוגרים, המובא באמצעות שתי תוכניות:  

מועדון הל"ב- מפגש שבועי הכולל התעמלות, קבוצת שיח, פעילות חברתית, סדנאות, טיולים ועוד.  

פרויקט "דרך" - מפגש התנדבות שבועי בהובלת חניכי הפנימייה הצבאית של בית הספר "הריאלי". במסגרת מפגש זה, מספרים התושבים לחניכים את סיפור חייהם ובסוף התהליך השנתי מופקת תערוכה מרגשת המציגה את תוכן המפגשים ושיעורי החיים שנלמדו.  

לאן 

קבוצה לצעירים משוחררים. תכנית שמטרתה לייצר מרחב משותף לחיפוש והכוונה של צעירי שתי השכונות, בגילאי 20 ומעלה. אחרי מחזור ראשון ומוצלח במיוחד, אנו ממשיכים לייצר עבורם קבוצת שייכות ולחשוף בפניהם, באמצעות ימי סיור, ערבי שיח, התנדבויות והרצאות, את מגוון המסלולים העומדים בפניהם, אשר יש בהם בכדי לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. 

 

הורים וילדים
במסגרת האגף ניתנים מענים רבים ומגוונים להורים ולילדים, בראשם פרויקט הדגל "תאטרון בסלון", כאשר מטרתנו העיקרית הינה לייצר קהילה, שותפויות, תחושת שייכות ומשמעות, באמצעות פרויקטים המציעים חינוך, תרבות, העשרה ויצירה.

 

​ימי שיא 

​אחת לשלושה חודשים, נבחרת אוכלוסיית יעד ייחודית, עבורה מופק יום פעילות מלא בסדנאות ותוכן, אשר מטרתם להעצים, להעשיר ולחזק את הקהילה. בשנה החולפת התקיימו ימי שיא עבור הורים עולים שאינם דוברי עברית, אזרחים ותיקים, מתמודדי נפש ועוד. אם יש לכם רעיון לאוכלוסייה שתשמח להנות מיום כזה - צרו עימנו קשר.  

 

מענים בשעת חירום

השנים האחרונות היו רוויי אתגרים עבור כולנו. צוות המתנ"ס כותב תכניות, הן לעתות שיגרה והן לחירום, אשר נשענות על הצרכים העולים בשטח ומבקשות לחזק את תושבינו גם בשעת מצוקה. בין אם על-ידי יצירת רשת קשר והקמת כיתות כוננות ובין אם באמצעות חלוקת חבילות מזון ומתן תמיכה ומענה חברתי ורגשי – אגף הרווחה והקילה מבקש לשלב ידיים עם התושבים, מתוך אמונה שיחד אנחנו יכולים וחזקים מכל מכשול.

 

 

 

מתנדבים ופעילים
מתנדבים ופעילים
לחוגים
powered by ATARIX