חיפוש באתר

תרבות ואירועים

להקת ביתא

להקת ביתא

להקת המחול "ביתא", החלה את דרכה בשם להקת "אסקסטה" - השם האמהרי לריקודי הכתפיים - שהוקמה באוניברסיטת חיפה בשנת 1995 ע"י ד"ר רות אשל, במטרה לספק מסגרת לרקדנים מצטיינים מבני העדה האתיופית. חברי הלהקה היו סטודנטים מהאוניברסיטה, שעלו לארץ בשנות השמונים והתשעים. קרן תרבות חיפה העניקה מענק תמיכה ללהקה כבר בשלב זה, מענק שיועד להגדלת מספר המופעים של הלהקה, על מנת להציג את תוכן המופע לציבור צופים רחב ככל האפשר. הקמת להקת "אקסטסה", העלתה את דימוי העדה ותרמה רבות לשימור המסורת והפולקלור של עולי אתיופיה. בקיץ שנת 2005 , שינתה הלהקה את שמה ללהקת "ביתא" ("בית" באמהרית), ותחת שם זה, היא מופיעה ברחבי הארץ והעולם.

הלהקה , בשמה החדש, החלה את פעילותה בשנת 2005 במתנ"ס נווה יוסף בחיפה, הממוקם בלב שכונה שבה אוכלוסייה גדולה של יוצאי אתיופיה וממשיכה לפעול במסגרתו עד היום. הלהקה יוצרת ומבצעת מחול עכשווי מודרני, המבוסס על התנועות המסורתיות השייכות לפולקלור ולתרבות העדה האתיופית.

כמה מקטעי המוזיקה המלווים את הרקדנים, נכתבו במיוחד עבור הלהקה ע"י מלחינים ישראלים, בחלקם בהשראת המנגינות אותם הביאו הרקדנים מארץ מוצאם.

בהרכב הנוכחי חברים שמונה רקדנים ורקדניות, בשנות העשרים והשלושים לחייהם, חלקם יוצאי העידה וחלקם ילידי הארץ. במסגרת הלהקה יכולים חבריה למצות את כישרונותיהם הן כרקדנים והן כיוצרים.
דגה פדר - מנהלת הלהקה, כוריאוגרפית ורקדנית בלהקה. רקדה בלהקות "אסקסטה" בשנים 1999-2005. השתתפה בסיורים בארה``ב, אוקראינה, צרפת, קרואטיה ודרום אפריקה. רקדנית בהרכב המייסד של להקת "ביתא" (2005-2009) והשתתפה בסיורים בארה``ב, קולומביה ופולין. רקדנית בלהקת "תקשה" (2010), מייסדת-שותפה של להקת "ווזווזה" (2012). מיולי 2013 מנהלת את להקת ביתא.

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות